Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Cambridge, MA :Harvard University Press,
    UID:
    almafu_9959243710902883
    Umfang: 143 p. : , ill.
    Ausgabe: 1st ed.
    ISBN: 0-674-04434-7
    Serie: The developing child
    Inhalt: Thornton surveys research from a broad range of perspectives in order to explore why successful problem-solving depends less on how smart we are--or, as the pioneering psychologist Jean Piaget claimed, how advanced is our skill in logical reasoning--and more on the factual knowledge we acquire as we learn and interpret cues from the world around us.
    Anmerkung: Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph , Frontmatter -- , Acknowledgments -- , Contents -- , 1/Why Children’s Problem- Solving Is Interesting -- , 2/A Historical Perspective on Children’s Problem-Solving: Inference and the Development of Logic -- , 3/Conceptual Tools for Solving Problems: Inherent Skills and Information -- , 4/Working through a Problem and Discovering New Strategies -- , 5/The Social Context of Children’s Problem-Solving -- , 6/Conclusions -- , Notes -- , Suggested Reading -- , Credits -- , Index , English
    Weitere Ausg.: ISBN 0-674-11623-2
    Weitere Ausg.: ISBN 0-674-11624-0
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz