Umfang:
Online-Ressource (xii, 311S.)
ISBN:
9783110346329
Serie:
Archiv für Geschichte des Buchwesens Bd. 11
Inhalt:
In the modern era, photography was discovered by writers as a medium for self-presentation - and by publishers as a vehicle for advertising. Drawing on publishing house brochures and book covers, this work systematically investigates the iconography of the author and the meaning of author photos at the intersection between efforts to communicate content and boost sales.
Anmerkung:
Zugl.: Mainz, Univ., Diss., 2013
Weitere Ausg.:
ISBN 9783110346138
Weitere Ausg.:
ISBN 9783110346336
Weitere Ausg.:
Druckausg. Oster, Sandra, 1981 - Das Autorenfoto in Buch und Buchwerbung Berlin [u.a.] : de Gruyter, 2014 ISBN 3110346133
Weitere Ausg.:
ISBN 9783110346138
Weitere Ausg.:
Druckausg.: Oster, Sandra, 1981 - : Das Autorenfoto in Buch und Buchwerbung
Sprache:
Deutsch
Fachgebiete:
Komparatistik. Außereuropäische Sprachen/Literaturen
Schlagwort(e):
Verlag
;
Autor
;
Porträtfotografie
;
Werbung
;
Geschichte 1900-2010
;
Schriftsteller
;
Porträtfotografie
;
Ikon
;
Literaturvermittlung
;
Geschichte 1900-2010
;
Autor
;
Bildnis
;
Werbung
;
Buchmarkt
DOI:
10.1515/9783110346329
URL:
Volltext
(lizenzpflichtig)