Umfang:
1 Online-Ressource (xii, 164 p)
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ill
ISBN:
9781845420727
Serie:
New horizons in institutional and evolutionary economics
Inhalt:
The formation of preferences is an elusive subject that many social scientists, and especially economists, have tended to avoid. In this original new book, Wilfred Dolfsma combines institutional economics with insights from the other social sciences to analyse the way in which preferences are formed in a social context
Inhalt:
1. The amazing advent of pop music -- 2. How not to explain the advent of pop music -- 3. Consuming symbolic goods -- 4. Radio and magazines : valuing pop music through institutional changes -- 5. Consuming pop music/Constructing a life world -- 6. The social construction of value -- 7. Conclusion : forming preferences, valuing pop music
Anmerkung:
Includes bibliographical references and index
Weitere Ausg.:
ISBN 1843762331
Weitere Ausg.:
ISBN 9781843762331 (hardback)
Weitere Ausg.:
Available in another form ISBN 9781843762331 (hardback)
Weitere Ausg.:
Elektronische Reproduktion von Dolfsma, Wilfred, 1970 - Institutional economics and the formation of preferences Cheltenham [u.a.] : Elgar, 2004 ISBN 1843762331
Sprache:
Englisch
Fachgebiete:
Wirtschaftswissenschaften
Schlagwort(e):
Popmusik
;
Verbraucher
;
Präferenz
;
Situativer Kontext
;
Geschichte 1950-1969
DOI:
10.4337/9781845420727
URL:
Volltext
(Deutschlandweit zugänglich)
URL:
Deutschlandweit zugänglich