Umfang:
1 Online-Ressource (ix, 273 p)
ISBN:
9781847202994
Serie:
Edward Elgar E-Book Archive
Inhalt:
The authors of this unique volume provide a timely and valuable perspective on how technology and the Internet revolution are changing business and spurring development across the world, especially in emerging countries. Utilizing a framework grounded in rigorous theory, they provide a fine-grained understanding of electronic commerce adoption processes by public and private sector entities in developing countries. In so doing, they consider how each exchange encounter is shaped by, and in turn shapes, relational characteristics that form the basis for growth and development
Inhalt:
1. Establishing the context -- 2. e-Commerce and e-Government : a review -- 3. Resource-based view and theory -- 4. Methodology and development of hypotheses -- 5. Data collection and empirical results -- 6. Where do we go from here?
Anmerkung:
Includes bibliographical references and index
Weitere Ausg.:
ISBN 1843765144
Weitere Ausg.:
ISBN 9781843765141 (hardback)
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9781843765141 (hardback)
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe Karāk Šalhūb, Zainab, 1955 - The diffusion of e-commerce in developing economies Cheltenham, UK : Edward Elgar, 2006 ISBN 1843765144
Weitere Ausg.:
ISBN 9781843765141
Sprache:
Englisch
Schlagwort(e):
Entwicklungsländer
;
Electronic Commerce
;
Bibliografie
DOI:
10.4337/9781847202994
URL:
Volltext
(Deutschlandweit zugänglich)
URL:
Deutschlandweit zugänglich