Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Buch
    Buch
    Cambridge : Cambridge University Press
    UID:
    gbv_1031740716
    Umfang: xx, 325 Seiten , Illustrationen, Notenbeispiele , 26 cm
    ISBN: 9781108416368 , 9781108246989 , 9781108236386
    Serie: Music since 1900
    Inhalt: This thematic examination of Britten's operas focuses on the way that ideology is presented on stage. To watch or listen is to engage with a vivid artistic testament to the ideological world of mid-twentieth-century Britain. But it is more than that, too, because in many ways Britten's operas continue to proffer a diagnosis of certain unresolved problems in our own time. Only rarely, as in Peter Grimes, which shows the violence inherent in all forms of social and psychological identification, does Britten unmistakably call into question fundamental precepts of his contemporary ideology. This has not, however, prevented some writers from romanticizing Britten as a quiet revolutionary. This book argues, in contrast, that his operas, and some interpretations of them, have obscured a greater social and philosophical complicity that it is timely - if at the same time uncomfortable - for his early twenty-first-century audiences to address.
    Anmerkung: Literaturverzeichnis: Seiten 303-317. - Register: Seiten 319-325
    Weitere Ausg.: ISBN 9781108246989
    Weitere Ausg.: ISBN 9781108236386
    Sprache: Englisch
    Schlagwort(e): Britten, Benjamin 1913-1976 ; Oper ; Ideologie ; Erzähltechnik
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz