Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Online Resource
    Online Resource
    Berlin ;Boston : De Gruyter
    UID:
    gbv_1655687808
    Format: Online-Ressource (XVIII, 616 S.)
    Edition: 2., neu bearbeitete Auflage 2011
    Edition: 2011
    ISBN: 9783110248692
    Series Statement: Medienrecht Praxishandbuch 2
    Content: Biographical note: Ilja Czernik, Salans, Berlin; SoenkeFock, Wildanger Rechtsanwälte, Düsseldorf;Ole Jani, CMS Hasche Sigle, Berlin; Michael Kauert, Heither & von Morgen, Berlin; Volker Kitz, München;Wolfgang Maaßen, Bund Freischaffender Foto-Designer, Düsseldorf; Sebastian Schunke, Hochschule für Wirtschaft und Recht, Berlin; Kirsten-Inger Wöhrn,Dierks + Bohle Rechtsanwälte,Berlin.
    Content: Für die Unternehmen ist die Vermarktung von Medienprodukten als Waren von erheblicher wirtschaftlicher Bedeutung. Die Kulturindustrie hat ein ökonomisches Interesse daran, dass die Medienprodukte den Nutzern zur Verfügung gestellt werden können. Das Internet erleichtert diesen Vorgang. Die rechtlichen Rahmenbedingungen sind dabei aber zu beachten. Die Autoren des 2. Bandes weisen in ihren Beiträgen ausführlich auf den Inhalt und den Umfang des Schutzes der Medienprodukte hin. Neben der Erläuterung der urheberrechtlichen Werkkategorien, wie z.B. Film- und Musikwerke, sowie des Software- und Lichtbildschutzes, werden auch Hinweise für die Gestaltung von Computerspielen und Verträgen gegeben.
    Content: Marketing media products as goods is of significant importance to companies. The cultural industry has a vested financial interest in media products being made available to users. This is facilitated by the Internet. However, the legal framework involved in this process must be observed. The authors of the second volume in this series comprehensively inform readers of the content and extent of protection of media products. In addition to explaining the categories of work under copyright law, such as works of film and music as well as software and photograph protection, information is provided regarding the creation of computer games and contracts.
    Note: In German
    Additional Edition: ISBN 9783110248685
    Additional Edition: Erscheint auch als Druck-Ausgabe Medienrecht ; 2: Schutz von Medienprodukten Berlin [u.a.] : De Gruyter, 2011 ISBN 9783110248685
    Language: German
    Subjects: Law , General works
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    Keywords: Medien ; Produktion ; Urheberrecht ; Medien ; Produktion ; Urheberrecht
    URL: Volltext  (lizenzpflichtig)
    URL: Cover
    URL: Cover
    URL: Cover
    Author information: Wandtke, Artur-Axel 1943-
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. Further information can be found on the KOBV privacy pages