Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    UID:
    gbv_1655694103
    Format: 1 Online-Ressource
    ISBN: 9783839418369
    Series Statement: Kultur- und Medientheorie
    Content: Generation Golf, Generation Praktikum, 89er-Generation, Generation Ally, Generation Doof - überall ist die Rede von Generationen. Doch was steckt hinter diesen »Zeitmarken«? Björn Bohnenkamp zeigt, dass Generationen kein natürlicher Bestandteil unserer Gesellschaft sind, sondern immer wieder medial hervorgebracht werden. Anhand von aktuellen Beispielen aus Büchern, Zeitschriften und der Netzkultur zeichnet er nach, wie Generationen in Medien entstehen und durch Kommunikation populär 'gemacht' werden.
    Additional Edition: ISBN 9783837618365
    Additional Edition: Bohnenkamp, Björn, 1980 - Doing Generation Bielefeld : transcript-Verl., 2011 ISBN 3837618366
    Additional Edition: ISBN 9783837618365
    Language: German
    Subjects: General works
    RVK:
    Keywords: Generation ; Gemeinschaft ; Soziale Konstruktion ; Massenmedien ; Hochschulschrift
    Author information: Bohnenkamp, Björn 1980-
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. Further information can be found on the KOBV privacy pages