Umfang:
Online-Ressource
Ausgabe:
1. Aufl.
ISBN:
9783110276176
,
3110276178
Serie:
Media Convergence / Medienkonvergenz v.4
Inhalt:
Ideas about human nature are forms of anthropological knowledge; they are woven from ideas about human characteristics that vary historically and culturally: about the body, the psyche, the social context, and transcendence - in other words, about the 'nature' or 'essence' of humanity. Thisinterdisciplinary publication uses representative case studies to explore the particularities and evolution of ideas about human nature, as communicatedby the media, and to draw conclusions about the fundamental relationship between mediality and ideas concerning what it is to be human. Jens Eder, Universität Mannheim; Joseph Imorde, Universität Siegen; Maike Sarah Reinerth, Universität Hamburg.
Anmerkung:
In German
Weitere Ausg.:
ISBN 3110275961
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe Medialität und Menschenbild Berlin [u.a.] : De Gruyter, 2013 ISBN 3110275961
Weitere Ausg.:
ISBN 9783110275964
Weitere Ausg.:
ISBN 9783110276176
Sprache:
Deutsch
Fachgebiete:
Allgemeines
Schlagwort(e):
Medien
;
Wissenschaft
;
Massenkultur
;
Menschenbild
;
Sozialer Wandel
;
Aufsatzsammlung
DOI:
10.1515/9783110276176
URL:
Volltext
(lizenzpflichtig)
Mehr zum Autor:
Eder, Jens 1969-
Mehr zum Autor:
Imorde, Joseph 1963-