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    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Berlin : Walter de Gruyter GmbH & Co.KG
    UID:
    gbv_165579910X
    Umfang: Online-Ressource
    Ausgabe: 1. Aufl.
    ISBN: 9783110276176 , 3110276178
    Serie: Media Convergence / Medienkonvergenz v.4
    Inhalt: Ideas about human nature are forms of anthropological knowledge; they are woven from ideas about human characteristics that vary historically and culturally: about the body, the psyche, the social context, and transcendence - in other words, about the 'nature' or 'essence' of humanity. Thisinterdisciplinary publication uses representative case studies to explore the particularities and evolution of ideas about human nature, as communicatedby the media, and to draw conclusions about the fundamental relationship between mediality and ideas concerning what it is to be human. Jens Eder, Universität Mannheim; Joseph Imorde, Universität Siegen; Maike Sarah Reinerth, Universität Hamburg.
    Anmerkung: In German
    Weitere Ausg.: ISBN 3110275961
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe Medialität und Menschenbild Berlin [u.a.] : De Gruyter, 2013 ISBN 3110275961
    Weitere Ausg.: ISBN 9783110275964
    Weitere Ausg.: ISBN 9783110276176
    Sprache: Deutsch
    Fachgebiete: Allgemeines
    RVK:
    RVK:
    Schlagwort(e): Medien ; Wissenschaft ; Massenkultur ; Menschenbild ; Sozialer Wandel ; Aufsatzsammlung
    URL: Volltext  (lizenzpflichtig)
    URL: Cover
    URL: Cover
    Mehr zum Autor: Eder, Jens 1969-
    Mehr zum Autor: Imorde, Joseph 1963-
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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