Format:
Online-Ressource (VIII, 215 S.)
ISBN:
9783110926064
Series Statement:
Linguistische Arbeiten 428
Content:
Der Entwurf einer Theorie des Sprachkönnens ist als eine zwischen den Disziplinen der Lexikologie und Psycholinguistik angesiedelte Grundlagenstudie zum lexikalischen Sprachkönnen zu verstehen, die die theoretische Eigenständigkeit einer Konkreten Linguistik des Sprachgebrauchs etablieren soll. Den Mittelpunkt der Studien zum lexikalischen Sprachverhalten bilden kreative ad-hoc-Bildungen und Code-Mixing im Englischen und die Fähigkeiten konkreter Sprachbenutzer, das Lexikon als Wissens- und Anwendungssystem habituell und situativ-modifizierend einzusetzen.
Content:
User-centred, or Concrete Lexicology of English towards a theory of language proficiency, which is based on studies of lexical problem solving in contexts of real-English as a world language. The theoretical model of language proficiency is situated between the disciplines of psycholinguistics and social systems-theory. It is designed to establish the theoretical foundations for a Concrete Linguistics of Language Usage as a discipline in its own right. The studies on language behaviour focus on creative ad hoc formations and code-mixing in English and the abilities of concrete language-users to make habitual and situative/modificatory use of the lexicon as a system of knowledge and application.
Additional Edition:
ISBN 9783484304284
Additional Edition:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe Koll-Stobbe, Amei Konkrete Lexikologie des Englischen Tübingen : Niemeyer, 2000 ISBN 3484304286
Language:
German
Subjects:
Comparative Studies. Non-European Languages/Literatures
,
English Studies
Keywords:
Englisch
;
Fremdsprache
;
Performanz
;
Wortschatz
DOI:
10.1515/9783110926064
URL:
Volltext
(lizenzpflichtig)