Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Philadelphia : University of Pennsylvania Press
    UID:
    gbv_1696383366
    Umfang: 1 online resource (232 pages)
    ISBN: 9780812202724
    Inhalt: "How the Tenth Commandment (that's the one about coveting) became extinct is a tale of how the emotional style of this country mutated within the golden years of the nascent consumer economy, which Susan J. Matt . . . defines as the period between 1890 and 1930. She explains that we couldn't be a nation of consumers until we were given public license to envy."--New York Times.
    Inhalt: Cover -- Title Page -- Copyright Page -- Dedication Page -- Table of Contents -- Introduction -- 1. City Women and the Quest for Status -- 2. Envy in the Office -- 3. "The Prizes of Life Lie Away from the Farm -- 4. From "Sturdy Yeoman" to "Hayseed -- 5. Coming of Age in Consumer Society -- Conclusion -- Notes -- Index -- Acknowledgments.
    Anmerkung: Description based on publisher supplied metadata and other sources
    Weitere Ausg.: ISBN 9780812236866
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9780812236866
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz