Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Online Resource
    Online Resource
    Berlin/Boston : De Gruyter, Inc.
    UID:
    gbv_169640133X
    Format: 1 online resource (920 pages)
    ISBN: 9783110461770
    Series Statement: Miscellanea Mediaevalia Ser v.39
    Content: The series MISCELLANEA MEDIAEVALIA was founded by Paul Wilpert in 1962 and since then has presented research from the Thomas Institute of the University of Cologne. The cornerstone of the series is provided by the proceedings of the biennial Cologne Medieval Studies Conferences, which were established over 50 years ago by Josef Koch, the founding director of the Institute. The interdisciplinary nature of these conferences is reflected in the proceedings. The MISCELLANEA MEDIAEVALIA gather together papers from all disciplines represented in Medieval Studies - medieval history, philosophy, theology, together with art and literature, all contribute to an overall perspective of the Middle Ages.
    Content: Intro -- Vorwort -- Inhaltsverzeichnis -- Schüler und Meister -- I. Lernen - Erkenntnis - Bildung -- The Empirical and the Transcendental - Stoic, Arabic, and Latin Medieval Accounts of 'Our' Common Knowledge -- Some Later Medieval Responses to the Paradox of Learning -- Rhetorik gegen Spekulation Ein Antagonismus der scholastischen Bildungsgeschichte -- II. Schüler-Meister-Verhältnisse -- Dante als Schüler und Lehrer -- Der Dank an die Meister. Anmerkungen zu einigen gratiarum actiones spätmittelalterlicher Sentenzenlesungen -- Zur Demut beim Lehren und Lernen -- Meisterinnen ohne Schüler: Philosophierende Frauen im Mittelalter -- III. Dominikanische Schüler und Meister -- Albertus Magnus und seine Schüler Versuch einer Verhältnisbestimmung -- Ulrich of Strasbourg's Philosophical Theology Textual and Doctrinal Remarks on 'De summo bono' -- Wenn ein ,weiser Meister' ein Heiliger wird: Die Figur des Thomas von Aquin und das Lehren und Studieren im 14. Jahrhundert -- Meister Eckhart und seine Schüler Lebemeister oder Lesemeister? -- Meister Eckhart und Heinrich Seuse: Lese- oder Lebemeister - Student oder geistlicher Jünger? -- IV. Pariser Schulen im 14. Jahrhundert -- Masters and Bachelors at Paris in 1319: The lectio finalis of Landolfo Caracciolo, OFM -- Landolfo Caracciolo, 'In tertium librum Sententiarum', d. 40, q. unica -- Secutus sum doctrinam Scoti Antonius Andreae's Interpretation of Duns Scotus -- V. Lehrer und Schüler in Byzanz -- Le système éducatif à Byzance ou « pourquoi les Byzantins n'ont pas développé une formation universitaire comme en Occident » ? -- Lehrer und Schüler in der geistlichen und geistigen Kultursituation von Byzanz -- Symbolic Theology as Didactic (The Concept of Theophanes of Nicaea) -- VI. Schüler und Meister in der jüdischen Tradition.
    Note: Description based on publisher supplied metadata and other sources
    Additional Edition: ISBN 9783110461466
    Additional Edition: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9783110461466
    Language: German
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. Further information can be found on the KOBV privacy pages