Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Cham : Springer International Publishing | Cham : Imprint: Palgrave Macmillan
    UID:
    gbv_1699185972
    Umfang: 1 Online-Ressource(XVII, 373 p. 29 illus., 21 illus. in color.)
    Ausgabe: 1st ed. 2020.
    ISBN: 9783030251611
    Serie: Adaptation in Theatre and Performance
    Inhalt: 1. Introduction: Process and Practice -- 2. Collaborating with the Dead, or Adapters as Secret Agents -- 3. 'Playing the Maids': Playing with Adaptive Possibilities - Collaboration and the Actor's Process -- 4. The Not-So-Singular Life of Albert Nobbs -- 5. Adaptation, Devising and Collective Creation: Tracing Histories of Pat McCabe's The Butcher Boy on Stage -- 6. The Alien World of Objects: Stanley Kubrick's The Killing -- 7. Adapting History in the Docupoetry of Lorna Dee Cervantes and Script Poems of Danez Smith and Claudia Rankine -- 8. "His world had vanished long before he entered it" Wes Anderson's homage to Stefan Zweig -- 9. Collaborative Art with Political Intent: The 1933 Adaptation of Theodor Storm's Der Schimmelreiter / The Rider on the White Horse (1888) -- 10. Adapting Hein's Willenbrock: Andreas Dresen and the legacy of the GDR 'Ensemble' Tradition -- 11. Same Player, Shoot Again: Géla Babluan's 13 (Tzameti), Transnational Auto-Remakes, and Collaboration -- 12. Anselm Kiefer's Signature -- 13. Adaptation as Arguing with the Past: The Case of Sherlock -- 14. The Prestige Noverlisation of the Contemporary TV Series: David Hewson's The Killing -- 15. Things You Can Do to an Author When He's Dead: Literary Prosthetics and the Example of Heinrich von Kleist -- 16. Collaborating with the Dead, Playing the Shakespeare Archive; or How We Can Avoid Being Pushed from Our Stools.
    Inhalt: This book examines the processes of adaptation across a number of intriguing case studies and media. Turning its attention from the 'what' to the 'how' of adaptation, it serves to re-situate the discourse of adaptation studies, moving away from the hypotheses that used to haunt it, such as fidelity, to questions of how texts, authors and other creative practitioners (always understood as a plurality) engage in dialogue with one another across cultures, media, languages, genders and time itself. With fifteen chapters across fields including fine art and theory, drama and theatre, and television, this interdisciplinary volume considers adaptation across the creative and performance arts, with a single focus on the collaborative.
    Weitere Ausg.: ISBN 9783030251604
    Weitere Ausg.: ISBN 9783030251628
    Weitere Ausg.: ISBN 9783030251635
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe Adaptation considered as a collaborative art Cham, Switzerland : Palgrave Macmillan, 2020 ISBN 9783030251604
    Weitere Ausg.: ISBN 9783030251635
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9783030251604
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9783030251628
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9783030251635
    Sprache: Englisch
    Fachgebiete: Allgemeines
    RVK:
    Schlagwort(e): Literatur ; Verfilmung ; Inszenierung ; Künstler ; Kooperation
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz