Umfang:
xxxiii, 268 pages
,
Illustrationen
ISBN:
9780367001957
Inhalt:
"This book explores the impact of the United Nations Declaration on the Rights of Indigenous Peoples in Japan and Australia, where it has heralded change in the rights of Indigenous peoples to have their histories, cultures and lifeways taught in culturally appropriate and respectful ways in mainstream education systems. The book examines the impact of imposed education on Indigenous peoples' pre-existing education values and systems, considers emergent approaches towards Indigenous education in the post-imperial context of migration, and critiques certain professional development, assessment, pedagogical approaches and curriculum developments. This book will be of great interest to researchers and lecturers of education specialising in Indigenous Education, as well as postgraduate students of education and teachers specialising in Indigenous Education"--
Anmerkung:
Includes bibliographical references and index
Weitere Ausg.:
ISBN 9780429400834
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Online-Ausgabe Post-imperial perspectives on indigenous education New York : Routledge, 2020
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Online-Ausgabe Post-imperial perspectives on indigenous education London : Routledge, 2021 ISBN 9780429400834
Weitere Ausg.:
ISBN 0429400837
Weitere Ausg.:
ISBN 9780429683879
Weitere Ausg.:
ISBN 0429683871
Weitere Ausg.:
ISBN 9780429683886
Weitere Ausg.:
ISBN 042968388X
Sprache:
Englisch
Fachgebiete:
Pädagogik
Schlagwort(e):
Australien
;
Japan
;
Bildung
;
Erziehung
;
Indigenes Volk
;
Ainu
;
Aufsatzsammlung