Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Cham : Springer International Publishing | Cham : Imprint: Palgrave Macmillan
    UID:
    gbv_175001128X
    Umfang: 1 Online-Ressource(XVI, 110 p. 5 illus.)
    Ausgabe: 1st ed. 2020.
    ISBN: 9783030649302
    Inhalt: 1 Child Neuropsychology as a Distinct Discipline -- 2 Neuromyths, Neurobabble and Pseudoscience: The Complex Relationship Between the Neuro-Disciplines and Education -- 3 Neuropsychology: A Specialism or a Fundamental Knowledge Base for All EPs? -- 4 Child Neuropsychology’s Application to Practice: Perspectives from Eps -- 5 The Specialist Role of the EP in Neuropsychological Settings -- 6 The Future Relationship of EPs and Neuropsychology: Key Implications and Critical Issues.
    Inhalt: This book examines the relationship between educational psychology and neuropsychology. It is based on the findings from two original research studies – a national survey looking at educational psychologists’ views on neuropsychology; and interviews exploring the specialist role of educational psychologists in neuropsychological settings. The book considers key questions such as: Is neuropsychology applicable to educational psychologists’ day-to-day practice, or is it primarily a specialism? What is the role and unique contribution of educational psychologists working in child neuropsychological settings? Why are educational psychologists underrepresented amongst neuropsychologists and what does the training route entail? The book also considers why neuro-based concepts are so appealing to educators and the general public and explores the most prevalent misconceptions and neuromyths in education. Overall, the book aims to provide a unified account of the complex relationship between the disciplines through the voice of educational psychologists themselves and challenges some of the misconceptions about child neuropsychology as a specialism. Emilia Misheva is a practitioner psychologist with a specialist interest in neuropsychology. She completed her doctoral training as a child and educational psychologist at the UCL Institute of Education, UK.
    Weitere Ausg.: ISBN 9783030649296
    Weitere Ausg.: ISBN 9783030649319
    Weitere Ausg.: ISBN 9783030649326
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9783030649296
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9783030649319
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9783030649326
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz