Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Milton : Taylor & Francis Group
    UID:
    gbv_1774346168
    Umfang: 1 online resource (103 pages)
    ISBN: 9781000731620
    Serie: Routledge Research in Educational Equality and Diversity Ser.
    Inhalt: Intersectional Pedagogy: Creative Education Practices for Gender and Peace Work teaches educators to use innovative learning methods to encourage students to rethink culture, gender, race, sexual orientation and social class with a deep awareness of accessible language as a means of communication across disagreements.
    Inhalt: Cover -- Half Title -- Series Page -- Title Page -- Copyright Page -- Dedication -- Table of Contents -- Acknowledgments -- 1. Introductions: Critical pedagogy and the intersectional complexities of names -- Naming the background -- Naming the conflict -- Gendered names -- Names and migration -- Conclusions -- 2. Practical gender in critical pedagogy: Analyzing everyday objects -- Gender in the academic (and development and peace work) field -- Gender analysis based on the relevance of everyday objects -- Handling resistance with feminist critical pedagogy practices -- Femininities and masculinities -- Power relations, objectification and reclaiming -- Relationships, love, and sisterhood -- Sexuality and rape culture -- Conclusions -- 3. Practical critical pedagogy: Developing educational materials on human rights and gender for children with students -- The human rights education course program -- The participants -- The dilemma of language: all languages are not equal -- Negotiating language issues of free speech -- Conclusion -- 4. Creating images: Discovering hidden gender stereotypes about the self and the Other -- Gender-based stereotypes -- The mechanism of stereotyping -- The method -- National identity stereotypes override gender stereotypes -- Discussion of results -- Follow-up research on gender stereotypes -- Conclusion -- Index.
    Anmerkung: Description based on publisher supplied metadata and other sources
    Weitere Ausg.: ISBN 9780367333805
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9780367333805
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz