Umfang:
1 online resource (viii, 268 pages)
Ausgabe:
First edition.
ISBN:
9780203106495
,
9781136258206
,
9781136258244
,
9781136258251
Serie:
Routledge studies in innovation, organization and technology 24
Inhalt:
1. This is not a software industry / Casey O'Donnell -- 2. Video games : a subcultural industry / Mikolaj Dymek -- 3. Marketing of video games / Peter Zackariasson and Timothy L. Wilson -- 4. An exploration of the mobile gaming ecosystem from developers' perspective / Claudio Feijoo -- 5. The North American game industry / Casey O'Donnell -- 6. The UK and Irish game industries / Aphra Kerr -- 7. The development of the Swedish game industry : a true success story? / Ulf Sandqvist -- 8. Console hardware : the development of Nintendo Wii / Mirko Ernkvist -- 9. "Warm and stuffy" : the ecological impact of electronic games / Richard Maxwell and Toby Miller -- 10. Gamification as the post-modern phalanstere : is the gamification playing with us or are we playing with gamification? / Flavio Escribano -- 11. The evolving European video games software ecosystem / Giuditta De Prato, Sven Lindmark and Jean-Paul Simon -- 12. Through the looking glass sharply / Timothy L. Wilson and Peter Zackariasson.
Weitere Ausg.:
ISBN 9780415896528
Weitere Ausg.:
ISBN 9781138803831
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9780415896528
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe The video game industry New York, NY; London : Routledge, 2012 ISBN 9781138803831
Weitere Ausg.:
ISBN 9780415896528
Weitere Ausg.:
ISBN 0415896525
Sprache:
Englisch
Fachgebiete:
Allgemeines
DOI:
10.4324/9780203106495