Umfang:
121 Seiten
,
Illustrationen
,
21 cm x 14.8 cm, 172 g
ISBN:
9783339126184
Serie:
Schriftenreihe zum Verhandlungsmanagement Band 18
Inhalt:
In the automotive industry, suppliers from the consumer electronics and high-tech industry are becoming increasingly relevant, for example in the context of automated vehicles. The carmakers’ purchasing organizations need to understand the power constellation in negotiations with these new suppliers, since negotiating power is the greatest lever for influencing the outcome of negotiations. This study analyzes the importance of organizational sources of power and their interplay with the products’ degree of innovation.
Anmerkung:
Dissertation Universität Potsdam 2021
Weitere Ausg.:
ISBN 9783339126191
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Online-Ausgabe Wild, Andreas Strategic supplier cooperation in the automotive industry Hamburg : Verlag Dr. Kovač, 2022 ISBN 9783339126191
Sprache:
Englisch
Schlagwort(e):
Kraftfahrzeugindustrie
;
Einkauf
;
Produktinnovation
;
Zulieferer
;
Unternehmenskooperation
;
Verhandlung
;
Strategisches Management
;
Kraftfahrzeugindustrie
;
Einkauf
;
Produktinnovation
;
Zulieferer
;
Unternehmenskooperation
;
Verhandlung
;
Strategisches Management
;
Hochschulschrift
Mehr zum Autor:
Rasche, Christoph 1965-
Mehr zum Autor:
Herbst, Uta 1980-