Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    UID:
    gbv_1881246752
    Format: 1 Online-Ressource (218 Seiten) , Illustrationen
    ISBN: 9783847419587
    Content: Das digitalisierte und von multiplen Krisen geprägte Alltagsleben hat große Auswirkungen auf die Welt- und Selbstbeziehungen junger Menschen. Vor allem die zunehmende Verlagerung von Lern- und Lebensprozessen in den digitalen Raum erweist sich als Ausdruck vorherrschender Bildungsparadigmen, die mit einer Entpädagogisierung einhergehen. Der Band benennt aktuelle Herausforderungen und zeigt Ansätze für eine Verlebendigung des Pädagogischen in post-pandemischen Zeiten auf.Contemporary everyday life, shaped by digitalization and multiple crises, has an impact on young people's world and self-relations. Above all, the increasing shift of learning and life processes into the digital space is proving to be an expression of prevailing educational paradigms that go hand in hand with a de-pedagogisation. The volume identifies current challenges and points to approaches for bringing the pedagogical to life in times of multiple crises
    Additional Edition: ISBN 9783847430223
    Additional Edition: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9783847430223
    Additional Edition: Erscheint auch als Druck-Ausgabe 9783847430223
    Language: German
    Keywords: Kind ; Digitalisierung ; Neue Medien
    Author information: Hübner, Edwin 1955-
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. Further information can be found on the KOBV privacy pages