Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    New York : Berghahn Books
    UID:
    gbv_1889618497
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 232 pages) , illustrations
    ISBN: 9781845459772 , 1845459776
    Inhalt: Railroads, telegraphs, lithographs, photographs, and mass periodicals-the major technological advances of the 19th century seemed to diminish the space separating people from one another, creating new and apparently closer, albeit highly mediated, social relationships. Nowhere was this phenomenon more evident than in the relationship between celebrity and fan, leader and follower, the famous and the unknown. By mid-century, heroes and celebrities constituted a new and powerful social force, as innovations in print and visual media made it possible for ordinary people to identify with the fa
    Anmerkung: Includes bibliographical references and index , Part I: Constructing charisma. Charisma and the making of imperial heroes in Britain and France, 1880-1914 / Edward Berenson ; "So writes the hand that swings the sword" : autograph hunting and royal charisma in the German empire, 1861-1888 / Eva Giloi ; The workings of royal celebrity : Wilhelm II as media emperor / Martin Kohlrausch -- Part II: Celebrity as performance. From the top : Liszt's aristocratic airs / Dana Gooley ; Celebrity gifting : Mallarmé and the poetics of fame / Emily Apter ; Rethinking female celebrity : the eccentric star of nineteenth-century France / Mary Louise Roberts -- Part III: The politics of fame. Byron, death, and the afterlife / Stephen Minta ; The historical actor / Peter Fritzsche ; Celebrity, patriotism, and Sarah Bernhardt / Kenneth E. Silver ; Heroes, celebrity, and the theater in fin-de-siècle France : Cyrano de Bergerac / Venita Datta -- Conclusion. Secular anointings : fame, celebrity, and charisma in the first century of mass culture / Leo Braudy.
    Weitere Ausg.: ISBN 9781845456948
    Weitere Ausg.: ISBN 1845456947
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe Constructing charisma New York : Berghahn Books, 2010 ISBN 9781845456948
    Sprache: Englisch
    Mehr zum Autor: Giloi, Eva 1968-
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz