Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    UID:
    gbv_189392839X
    Umfang: 1 Online-Resource (xiii, 214 Seiten)
    Ausgabe: first published 2024
    ISBN: 9781003435617 , 9781040049051 , 9781040049075
    Inhalt: This book is the first of its kind to showcase a range of fresh and expert perspectives on decolonising history education in Australia. The research-informed chapters by First Nations and non-Indigenous educators and scholars provide guidance on applying practical strategies for decolonising learning and teaching, and moving beyond the 'history wars'. History has long been the most contentious area of education in Australia. This book tackles the narrow and overtly politicised 'history wars' debates and foregrounds the need to re-examine impacts of settler-colonialism on Australia's history. First-hand knowledge and much-needed teaching practices are presented, demonstrating how decolonisation can be put into action through Australian history education. The chapters present a range of perspectives from the early years right through to higher education settings and argues that there is an increased need for greater awareness, appreciation, and willingness to explore and engage with multiple narratives of truth-telling that are so often contested. Readers are guided to discover how this translates to classroom practice through unique, provocative, and research-informed strategies that foreground applied decolonising approaches. Combining theoretical perspectives and practical ideas, this book is an essential resource to support pre- and in-service teachers, in all education contexts, in navigating the decolonisation of Australian history education. This makes it an important contribution to local, as well as global, decolonising efforts.
    Weitere Ausg.: ISBN 9781032564555
    Weitere Ausg.: ISBN 9781032564548
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9781032564555
    Sprache: Englisch
    Schlagwort(e): Australien ; Bildungswesen ; Entkolonialisierung ; Geschichtsunterricht ; Indianer ; Indigenes Volk ; Kolonialismus ; Geschichtsbewusstsein ; Unterricht ; Narrativ ; Lehrerbildung
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz