Format:
Online-Ressource (XV, 415 S.)
,
Ill., graph. Darst.
ISBN:
9783110199963
,
9783110188714
Series Statement:
Jahrbuch / Institut für Deutsche Sprache 2005
Content:
Main description: Der Band untersucht die Frage: Was geschieht beim Verstehen von Texten? Die 19 Hauptbeiträge von anerkannten Fachgelehrten aus mehreren Ländern beleuchten grammatische, psychologische, kulturelle und didaktische Gesichtspunkte des Textverstehens. In der Zusammenschau ergibt sich ein repräsentativer und verständlicher Überblick über die Textverstehensforschung.
Content:
Main description: This volume examines the question: What happens when texts are comprehended? Written by academics from a variety of countries renowned in the field, the nineteen principal essays investigate the grammatical, psychological, cultural, and didactic aspects of reading comprehension. Overall, the result is an extensive, intelligible synopsis of reading comprehension research.
Content:
Biographical note: Hardarik Blühdorn, Institut für Deutsche Sprache Mannheim & Universität Mannheim; Eva Breindl, Institut für Deutsche Sprache Mannheim; Ulrich Hermann Waßner, Institut für Deutsche Sprache Mannheim.
Additional Edition:
ISBN 9783110188714
Additional Edition:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe Text - Verstehen Berlin [u.a.] : de Gruyter, 2006 ISBN 3110188716
Additional Edition:
ISBN 9783110188714
Additional Edition:
Druckausg. Text - Verstehen Berlin [u.a.] : de Gruyter, 2006 ISBN 3110188716
Additional Edition:
ISBN 9783110188714
Language:
German
Subjects:
Comparative Studies. Non-European Languages/Literatures
,
German Studies
Keywords:
Deutsch
;
Textgrammatik
;
Textverstehen
;
Konferenzschrift
DOI:
10.1515/9783110199963
URL:
Volltext
(Open Access)
Author information:
Breindl, Eva 1958-
Author information:
Waßner, Ulrich Hermann 1956-
Author information:
Blühdorn, Hardarik 1961-