Format:
XVIII, 255 S.
,
Ill.
,
230 mm x 155 mm
ISBN:
3110272075
,
9783110272079
Series Statement:
Quellen und Forschungen zur Literatur- und Kulturgeschichte 75 (309)
Content:
"This study seeks to explain why Schiller's later plays, written after the reception of Kant's aesthetics and in response to the French revolution, imply a concept of the public and the public sphere that is closely akin to that of classical French tragedy. The author attributes the aesthetic and political character of the dramas to their implicit relationship with the theatrical public. This historical perspective allows the development of a model of theatricality that was characteristic of classical French drama well before the era of Schiller and bourgeois tragedy."--Publisher's website
Note:
Literaturverz. S. [231] - 252
,
Zugl.: Bonn, Univ. Diss. und Paris, Sorbonne, Diss., 2012
,
VorbemerkungInhaltsverzeichnis -- Vorspiel. Die Huldigung der Künste -- Teil I: Französische Klassik. Der Körper des Publikums ; Dramaturgie und Öffentlichkeit. -- Teil II: Der Bruch mit der tragédie classique. Die Dramaturgie des bürgerlichen Trauerspiels und ihr Publikum ; Schillers frühe Dramatik. Politik und Publikum. -- Teil III: Friedrich Schiller. Theatralität und Ästhetik ; Theatralität und Öffentlichkeit ; Schillers Spätdramatik. -- Schluss -- Abbildungen -- Zitierte Literatur -- Personenregister.
Additional Edition:
ISBN 9783110272277
Additional Edition:
Online-Ausg. Pleschka, Alexander Theatralität und Öffentlichkeit Berlin : De Gruyter, 2012 ISBN 9783110272277
Additional Edition:
Erscheint auch als Online-Ausgabe Pleschka, Alexander Theatralität und Öffentlichkeit Berlin : De Gruyter, 2012 ISBN 9783110272079
Language:
German
Subjects:
German Studies
Keywords:
Schiller, Friedrich 1759-1805
;
Drama
;
Theatralität
;
Publikum
;
Geschichte 1797-1805
;
Französisch
;
Tragödie
;
Geschichte 1636-1700
;
Rezeption
;
Schiller, Friedrich 1759-1805
;
Drama
;
Hochschulschrift
Author information:
Pleschka, Alexander