Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    s.l. : Taylor and Francis
    UID:
    gbv_839060726
    Umfang: Online-Ressource (195 p)
    ISBN: 9780415822008
    Serie: Routledge Advances in the Medical Humanities
    Inhalt: Cover -- Half Title -- Title Page -- Copyright Page -- Table of Contents -- A note on terminology -- Acknowledgement -- 1. Introduction -- Notes -- 2. Exclusion -- Outgroups and their boundaries -- Inclusion phobia in action -- Historical change and 'radical evil' -- Beware of ethics -- Inclusion phobia, contamination disgust and fear of pollution -- Inclusion phobia as false consciousness -- Inclusion phobia and the great incarceration -- Inclusion phobia and the scapegoat mechanism -- Inclusion phobia and experimental verification -- Inclusion phobia: the effectiveness of existing approaches -- Notes -- 3. Intelligence -- Intelligence and dogmatism -- Intelligence and scepticism -- Intelligence and religious delusion -- Intelligence and empire -- Intelligence and bureaucracy -- Abstraction and logical reasoning: historical contingencies -- Intelligence and the consecration of status -- Notes -- 4. Difference -- Ability and disability: chicken or egg? -- Social construction and the social model -- The social model and the disability movement -- The need for a workable historical method -- Comparative psychology and the ladder of nature -- The ladder of nature: modern rearrangements -- Outgroups before modern psychology -- From categories to cages -- Learning disability in the concrete historical totality -- Notes -- 5. Causes -- Eugenics and psychological phenotypes -- Magic and natural causes -- The Devil as the cause of learning disability -- The child you have had or the child you haven't had? -- Parental guilt -- Notes -- 6. Development -- Developmental disability and the nature of childhood -- Ages means stages: modern developmentalism -- The development of 'development' -- Development and social history -- Notes -- 7. Assessment -- Morbid rationalism and cognitive ability testing -- Morbid rationalism in action.
    Anmerkung: Description based upon print version of record
    Weitere Ausg.: ISBN 9781136772009
    Weitere Ausg.: ISBN 9780415822008
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe Learning Disability and Inclusion Phobia : Past, Present, Future
    Sprache: Englisch
    Schlagwort(e): Electronic books
    URL: Volltext  (lizenzpflichtig)
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz