Format:
ix, 207 Seiten
,
Illustrationen
,
24 cm
ISBN:
9781138184145
,
1138184144
,
9781138184138
,
1138184136
Content:
"How might we document, curate, collect, and exhibit performance? Histories of Performance Documentation traces the many ways in which museums have approached performance works from the 1960s onwards. Considering the unique challenges of documenting live events including hybrid and interactive arts, games, virtual and mixed reality performance, this collection investigates the burgeoning role of the performative in museum displays, and examines a number of interdisciplinary documentation practices which have influenced the field of performance documentation. Gabriella Giannachi and Jonah Westerman bring together interviews and essays by leading curators, conservators, artists and scholars from institutions including MoMA, Tate, SFMOMA and the Whitney. Developing from recent approaches which argue that discussions of performance should not focus purely on the live event, and that documentation should not be read solely as a process of retrospection, these chapters build a radical new framework for thinking about the relationship between performance and its documentation - and how documentation might shape ideas of what constitutes performance in the first place."--Provided by publisher. Wie können wir Performances dokumentieren, kuratieren, sammeln und ausstellen? Histories of Performance Documentation zeichnet die vielen Arten nach, in denen sich Museen in Performance-Arbeiten ab den 1960er Jahren gezeigt haben. Angesichts der einzigartigen Herausforderungen der Dokumentation von Live-Events, einschließlich hybrider und interaktiver Künste, Spiele. Diese Sammlung untersucht die aufkeimende Rolle des Performativen in der Ausstellung von Museen und untersucht eine Reihe von interdisziplinären Dokumentationspraktiken, die den Bereich der Performancedokumentation beeinflusst haben. Gabriella Giannachi und Jonah Westerman führen Interviews und Essays führender Kuratoren zusammen, Konservatoren, Künstler und Wissenschaftler von Institutionen wie MoMA, Tate, SFMOMA und Whitney, die aus aktuellen Ansätzen, die argumentieren, dass Performancediskussionen sich nicht nur auf das Live-Event konzentrieren sollten, sollten und die Dokumentation nicht nur als Rückblick lesen sollten. Ich denke darüber nach, über die Beziehung zwischen Leistung und Dokumentation zu sprechen - und darüber, wie die Dokumentation Ideen für die Leistung definieren kann. "- Vom Verlag zur Verfügung gestellt
Note:
Includes bibliographical references and index
Language:
English
Keywords:
USA
;
Großbritannien
;
Niederlande
;
Museum
;
Ausstellung
;
Aufführung
;
Aufsatzsammlung