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    UID:
    kobvindex_HPB1158488866
    Format: 1 online resource
    ISBN: 9783658307363 , 3658307366
    Note: Intro -- Geleitwort -- Danksagung der Autorin -- Inhaltsverzeichnis -- Abbildungsverzeichnis -- Tabellenverzeichnis -- Abkürzungsverzeichnis -- 1 Einleitung -- 1.1 Hintergrund -- 1.2 Ziel der Arbeit -- 1.3 Struktur der Arbeit -- 2 Zur Relevanz von Corporate Digital Responsibility -- 2.1 Bestandsaufnahme zu Corporate Digital Responsibility in der gesellschaftlichen Diskussion -- 2.2 Definition und Einordnung der gesellschaftlichen Verantwortung von Unternehmen im digitalen Kontext (CDR) in das Gesamtkonzept der Corporate Social Responsibility (CSR) , 2.3 Die Bedeutung von Corporate Digital Responsibility für das Marketing am Beispiel von Digital Privacy -- 3 Ausgewählte Beiträge -- 3.1 Übersicht -- 3.2 Beitrag 1: Corporate Social Responsibility aus Kundensicht. Können sich Unternehmen ein gutes Image kaufen? -- 3.2.1 Einleitung -- 3.2.2 Theoretischer Hintergrund -- 3.2.3 Methodischer Überblick und Resultate -- 3.2.4 Ableitung von Normstrategien -- 3.2.5 Fazit -- 3.3 Beitrag 2: Let it Shine! -- Flagship CSR Projects Affect Consumers' Perception of Corporate Social Responsibility and Consumer Behavior -- 3.3.1 Introduction , 3.3.2 Theoretical Foundation and Hypotheses Development -- 3.3.3 Methodology -- 3.3.4 General Discussion -- 3.4 Beitrag 3: Asymmetric Cognitive, Emotional and Behavioural Effects of Values-Related and Performance-Related Negative Brand Publicity -- 3.4.1 Introduction -- 3.4.2 Theoretical Background and Research Hypotheses -- 3.4.2.1 Values-Related and Performance-Related Negative Brand Publicity -- 3.4.2.2 Perceived Diagnosticity of Negative Brand Publicity -- 3.4.2.3 Emotional Effects of Negative Brand Publicity -- 3.4.2.4 From Cognitive and Emotional Effects to Behavioural Responses , 3.4.2.5 Brand Response Strategies -- 3.4.3 Study 1 -- 3.4.3.1 Design -- 3.4.3.2 Pretest 1: Negative Brand Publicity Manipulation -- 3.4.3.3 Pretest 2: Brand Selection -- 3.4.3.4 Main Study: Subjects, Design and Procedure -- 3.4.3.5 Results -- 3.4.4 Study 2 -- 3.4.4.1 Subjects, Design and Procedure -- 3.4.4.2 Results -- 3.4.5 General Discussion -- 3.4.5.1 Theoretical Implications -- 3.4.5.2 Managerial Implications -- 3.4.5.3 Limitations and Future Research -- 3.5 Beitrag 4: Trust Is Good, Control Is Effort -- The Paradoxical Role of Privacy Concerns in Customer Loyalty Programs , 3.5.1 Theoretical Background -- 3.5.2 Materials and Methods -- 3.5.3 Conclusion -- 3.6 Beitrag 5: Need for Digital Privacy -- Ansatzpunkt der marktorientierten Unternehmensführung für Innovationen in der digitalen Wirtschaft!? -- 3.6.1 Einleitung -- 3.6.2 Privatsphäre, Need for Privacy, Privacy Concerns und Privacy Paradox: Die wesentlichen begrifflichen Grundlagen -- 3.6.2.1 Das Bedürfnis nach Privatsphäre -- Need for Privacy, Need for Digital Privacy -- 3.6.2.2 Privatsphärebedenken (Privacy Concerns) -- 3.6.2.3 Das Privatsphärenparadox (Privacy Paradox)
    Additional Edition: 3658307358
    Additional Edition: 9783658307356
    Language: German
    Keywords: Electronic books.
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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