UID:
kobvindex_ZLB34972681
Edition:
Unabridged
ISBN:
9783844925470
Content:
"Wer sind wir, wenn wir keine Europäer mehr sind? – Der grandiose europäische Gesellschaftsroman des niederländischen Bestsellerautors Ein junger Page, Abdul, empfängt den Schriftsteller auf den Marmorstufen des Eingangsportals, über dem in goldenen Lettern der Name Grand Hotel Europa zu lesen ist. Sie rauchen eine erste Zigarette und kommen miteinander ins Gespräch. Der Schriftsteller spricht von Venedig und von Clio, seiner großen Liebe, die ihn verlassen hat. Nun ist er hier, bezieht sein Zimmer in diesem geheimnisvollen Hotel, und während er die eleganten Gäste kennenlernt, fragt er sich, wie er Clio zurückgewinnen kann. Grand Hotel Europa erzählt von einem alten Kontinent, auf dem vor lauter Geschichte kein Raum für die Zukunft ist und die einzige Perspektive der Tourismus. Es ist ein Roman über unsere europäische Identität und die Nostalgie am Ende einer Ära."
Content:
Rezension(1): "〈a href=http://www.publishersweekly.com target=blank〉〈img src=https://images.contentreserve.com/pw_logo.png alt=Publisher's Weekly border=0 /〉〈/a〉: June 6, 2022 Pfeijffer’s expansive if imperfect latest (after La Superba ) reckons with Europe’s reliance on and fascination with its past. The narrator, also named Ilja, arrives at the Grand Hotel Europa somewhere in Europe to reflect on his lost relationship with Clio, an Italian art historian he lived with in Venice. He meets the bellboy Abdul, a refugee who relates his harrowing journey across the Mediterranean,the majordomo Signor Montebello, whose dedication becomes dispensable under new Chinese ownership,and Patelski, an “eminent scholar” who pontificates on European identity, the 2015 refugee crisis, and other lofty themes. In flashback, Ilja and Clio meet in Genoa, then move to Venice after she gets a job with the Galleria delle Belle Arti. There, Ilja starts to document his impressions of tourists, and they hunt for a lost late Caravaggio painting. Travels to the Netherlands and Montenegro inform Ilja’s trenchant observations on the destabilizing effects of modern tourism, but his egotism and infantilization of Clio erode their relationship. Sophomoric, smutty characterizations of Ilja’s sex life and an occasional reliance on stereotypes—a man referred to as the “big Greek,” an ethereal feminist French poet—clash with the otherwise vital commentary. There’s real power here, but it’s diluted by the distracting detours."
Language:
German
URL:
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