Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Durham :Duke University Press,
    UID:
    almafu_9959677630802883
    Umfang: 1 online resource (457 p.)
    ISBN: 1-282-90386-1 , 9786612903861 , 0-8223-8107-9
    Serie: e-Duke books scholarly collection.
    Inhalt: An ethnographic study of a Mexican secondary school, showing how Mexican youth appropriate state discourse about equality to construct individual identity.
    Anmerkung: Description based upon print version of record. , Introduction: Questions and Methods for a Study of Student Culture -- 1. Historical Contexts: The Adolescent, the Nation, and the Secundaria, 1923-1993 -- 2. Ethnographic Beginnings: A City, a School, an Anthropologist -- 3. Institutional Contexts: The School Students Encountered -- 4. Somos Muy Unidos : The Production of Student Culture in the Grupo Escolar -- 5. Sites of Social Difference and the Production of Schooled Identity -- 6. Friendship Groups, Youth Culture, and the Limits of Solidarity -- 7. Political Economic Change, Life Trajectories, and Identity Formation, 1988-1998 -- 8. Games Are Serious: Reflections on Equality and Mexican Secondary Student Culture -- Appendix A. Structure, Culture, and Subjectivity: The Elements of Practice -- Appendix B. Focal Student Profiles. , English
    Weitere Ausg.: ISBN 0-8223-2699-X
    Weitere Ausg.: ISBN 0-8223-2700-7
    Sprache: Englisch
    Fachgebiete: Pädagogik
    RVK:
    RVK:
    Schlagwort(e): Electronic books
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz