Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Linkopings Universitet
    UID:
    almafu_9961024871402883
    Ausgabe: 1st ed.
    ISBN: 9789176852118
    Inhalt: The book investigates how an experienced chemistry teacher refines her pedagogical content knowledge (PCK) through coteaching with senior students in an upper secondary science class. The study is framed by Vygotsky’s sociocultural theory, particularly the zone of proximal development (ZPD), and Shulman’s concepts of PCK and pedagogical reasoning. Empirical data, including video and audio recordings, were collected over 10 weeks to analyze the impact of senior student coteachers on the teacher’s instructional strategies and understanding of students' conceptual knowledge of chemical bonding. The findings highlight the benefits of coteaching in enhancing the teacher's PCK and developing new teaching methods.
    Anmerkung: ABSTRACT -- SAMMANFATTNING -- Acknowledgement -- List of papers -- List of abbreviations -- Table of content -- 1. Introduction -- 2. Theoretical background -- 3. Aim and research questions -- 4. Method and research design -- 5. Summary of the papers -- 6. Discussion -- Appendix 2 - Letter of consent -- Appendix 3 - Skriftserielista
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz