Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Chicago :The University of Chicago Press,
    UID:
    almahu_9947545679302882
    Umfang: 1 online resource (xiv, 281 pages) : , illustrations
    ISBN: 9780226016962 (ebook) :
    Inhalt: Not merely institutions of learning, schools have increasingly become a sign of a neighbourhood's vitality, and city planners have ever more explicitly promoted 'good schools' as a means of attracting more affluent families to urban areas, a dynamic process that the author critically examines in this book. Focusing on Philadelphia's Center City Schools Initiative, she shows how education policy makes overt attempts to prevent, or at least slow, middle-class flight to the suburbs. By asking what happens when affluent parents become 'valued customers', the book uncovers a problematic relationship between public institutions and private markets, where the former are used to leverage the latter to effect urban transformations.
    Weitere Ausg.: Print version ISBN 9780226016658
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz