Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Malden, MA :Wiley-Blackwell,
    UID:
    almahu_9948197491002882
    Umfang: 1 online resource (231 pages)
    ISBN: 9781444310184 , 1444310186 , 1405187891 , 9781405187893 , 1405187883 , 9781405187886 , 9781444310177 , 1444310178
    Serie: New directions in aesthetics ; 10
    Inhalt: The Art of Videogames explores how philosophy of the arts theories developed to address traditional art works can also be applied to videogames.: Presents a unique philosophical approach to the art of videogaming, situating videogames in the framework of analytic philosophy of the arts; Explores how philosophical theories developed to address traditional art works can also be applied to videogames; Written for a broad audience of both philosophers and videogame enthusiasts by a philosopher who is also an avid gamer; Discusses the relationship between games and earlier artistic and entertainmen.
    Anmerkung: The new art of videogames -- What are videogames anyway? -- On definition -- Videogames and fiction -- Stepping into fictional worlds -- Games through fiction -- Videogames and narrative -- Emotion in videogaming -- The morality of videogames -- Videogames as art.
    Weitere Ausg.: Print version: Tavinor, Grant. Art of videogames. Malden, MA : Wiley-Blackwell, 2009 ISBN 9781405187893
    Sprache: Englisch
    Schlagwort(e): Electronic books.
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz