Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    London :Bloomsbury Academic,
    UID:
    almahu_BV046574949
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 157 Seiten) : , Illustrationen.
    ISBN: 978-1-3501-1045-8 , 978-1-3501-1043-4
    Serie: Philosophies of education in art, cinema, and literature
    Inhalt: "What is education? Most of the time, we have little patience for this question because we take the answer to be obvious: we identify education with school learning. This book focuses on education outside of the school context as a basis for criticizing and improving school learning. Following the examples of Jean-Jacques Rousseau and John Dewey, Arcilla seeks to harmonize schooling with a more pervasive education we are all naturally undergoing. He develops a philosophical theory of education that stresses the experience of being led out-a theory latent in the Latin term, " educere '-by examining the road movies of Wim Wenders. This book contributes both to our understanding of another crucial kind of education our schooling could better serve, and to our appreciation of what unifies and distinguishes Wenders's achievements in cinema."
    Anmerkung: Angekündigt mit dem abweichenden Titel: "Philosophical essay on Wim Wenders's road movies". - Includes bibliographical references and index
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 978-1-350-11042-7
    Sprache: Englisch
    Fachgebiete: Allgemeines
    RVK:
    Schlagwort(e): 1945- Wenders, Wim ; Road movie ; Bildung
    URL: Volltext  (URL des Erstveröffentlichers)
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz