Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Buch
    Buch
    Cambridge [u.a.] :Cambridge Univ. Press,
    UID:
    almafu_BV011521715
    Umfang: XII, 304 S. : Ill.
    Ausgabe: 1. publ.
    ISBN: 0-521-45004-7
    Serie: Cambridge studies in American visual culture
    Inhalt: When Pop-art paintings depicted Campbell soup cans or comic-book scenes of teen romance, did they stoop to the level of their mundane sources, or did they instead transmogrify the detritus of consumer culture into high art? In this study, Cecile Whiting declares the issues fundamentally irresolvable and instead takes the question itself, along with the varied answers it has generated, as the object of her analysis. Whiting presents case studies that focus on works by four artists - Tom Wesselmann, Roy Lichtenstein, Andy Warhol, and Marisol Escobar - who are closely associated with the Pop-art movement. Throughout her engaging analyses, Whiting unravels the gendered overtones of their cultural manoeuverings, noting how the connotations of masculinity as attached to the seriousness of high art, and the presumed frivolity and caprice of a feminine world of consumption repositioned cultural frontiers and reformulated the relation between sexes.
    Sprache: Englisch
    Fachgebiete: Kunstgeschichte
    RVK:
    Schlagwort(e): Pop-Art ; Popkultur ; Pop-Art ; Geschlechterforschung ; Kunstwissenschaft ; 1928-1987 Warhol, Andy ; 1931-2004 Wesselmann, Tom ; 1923-1997 Lichtenstein, Roy ; 1930-2016 Marisol
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz