Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Amsterdam : Amsterdam University Press
    UID:
    b3kat_BV043111198
    Umfang: 1 Online-Ressource (276 pages)
    ISBN: 9048506727 , 9789048506729
    Serie: Film culture in transition
    Anmerkung: Includes bibliographical references (pages 249-260) and indexes , Introduction : film festivals as sites of passage -- - Berlin and the spatial reconfiguration of festivals : from European showcases to international film festival circuit -- - Cannes and the "alternative" cinema network : bridging the gap between cultural criteria and business demands -- - Venice and the value-adding process : the role of mediation, segregation and agenda setting -- - Rotterdam and the rise of thematic festivals : from cinephile initiatives to popular events -- - Conclusion : Successful or safe? : the strengths and weaknesses of the film festival network , The film festival has come a long way from its relatively humble origins in Venice in 1932--when nine nations presented twenty-five feature films screened in an open-air cinema where men had to adhere to standards of formal evening attire. Hugely popular events that attract diverse lovers of cinema worldwide, today's most famous film festivals--Cannes, Berlin, Venice, and Rotterdam--continue the story of a phenomenon that began in the midst of geopolitical disputes in war-torn Europe. Film Festivals shows how these festivals turned impediments into advantages and developed a successful global network that addresses issues as diverse as programming and prizes, national legitimation, city marketing, cinephilia, glamour, and audience. Discussing the festival as a media event and looking closer at various festival visitors, this volume also questions whether "successful" is in fact the appropriate term for understanding developments that could be considered dogmatic in their insistence on framing filmmakers as auteurs and films as belonging to "new waves."
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe, Paperback ISBN 90-5356-192-7
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe, Hardcover ISBN 90-5356-216-8
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe, Paperback ISBN 978-90-5356-192-8
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe, Hardcover ISBN 978-90-5356-216-1
    Sprache: Englisch
    Fachgebiete: Allgemeines
    RVK:
    Schlagwort(e): Europa ; Filmfestspiel ; Geschichte 1932-2005 ; Hochschulschrift
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz