Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Bloomington :Indiana University Press,
    UID:
    almafu_9959227846302883
    Umfang: 1 online resource (182 p.)
    Ausgabe: 1st ed.
    ISBN: 9786612072345 , 1-282-07234-X , 0-253-11047-5
    Serie: Counterpoints: music and education
    Inhalt: On the basis of Dewey's principles, Paul G. Woodford explores the social foundation of current music education practices in the context of democratic values of freedom, creativity, and contribution to society. He then critiques the means by which this ideal is learned by teachers and taught to students. Woodford concludes with recommendations for acknowledging democratic and non-democratic values in music teaching, teacher training, and performance, and suggests steps toward a ""liberal"" music educati
    Anmerkung: Description based upon print version of record. , Intelligence in the world: John Dewey's moral project -- Intelligence in the musical world: defining liberalism differently -- Living in a postmusical age: reclaiming the concept of abstract reason -- Music education and the culture wars -- Toward reclaiming the public musical sphere -- Music education as an occasion for intelligence. , English
    Weitere Ausg.: ISBN 0-253-21739-3
    Weitere Ausg.: ISBN 0-253-34516-2
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz