Umfang:
1 Online-Ressource (X, 115 Seiten) :
,
Illustrationen.
ISBN:
978-981-131-147-5
Serie:
SpringerBriefs in Education
Inhalt:
This book investigates the implementation of the education policy for migrant children, arguing that it has been selectively implemented: while some policy themes have been effectively implemented, others have not. Four factors underlie this selective implementation: specificity of policy goals, funding for education, local incentives in an exam-oriented education system, and intergroup relationships between migrant and urban children
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 978-981-131-146-8
Sprache:
Englisch
Schlagwort(e):
Ausländisches Kind
;
Schulische Integration
;
Öffentliche Schule
;
Binnenwanderung
;
Stadt
;
Gesellschaft
;
Öffentliche Schule
;
Schulbildung
;
Chancengleichheit
;
Soziale Integration
DOI:
10.1007/978-981-13-1147-5
URL:
Volltext
(URL des Erstveröffentlichers)