Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Amsterdam :Amsterdam University Press,
    UID:
    edocfu_9958936547202883
    Umfang: 1 online resource : , 38 halftones
    ISBN: 9789048523108
    Serie: IMISCOE Research
    Inhalt: This book takes a close look at how schools and educators in Rotterdam and Barcelona handle the reception of new immigrant students, focusing on the dilemmas educators face in attempting to integrate the new students into the school and classroom and the strategies they design as a response. In addition to comparing the two cities’ approaches, María Bruquetas-Callejo pays particular attention to how closely actual practices hew to policies.
    Anmerkung: Frontmatter -- , Contents -- , Acknowledgments -- , 1. The puzzle -- , 2. Studying practices of educational reception -- , 3. The institutional context of reception practices -- , 4. Practices in Rotterdam -- , 5. Practices in Barcelona -- , 6. Explaining gaps: Rotterdam vs. Barcelona -- , 7. Fields, embedded agency and collective practices -- , Glossary of terms and acronyms -- , Bibliographic references -- , Relevant policy documents , In English.
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz