Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Princeton, NJ :Princeton University Press,
    UID:
    edocfu_9959226803002883
    Umfang: 1 online resource (288 p.)
    ISBN: 1-322-97431-4 , 1-4008-4383-9
    Serie: Princeton Studies in Opera ; 1
    Inhalt: Who "speaks" to us in The Sorcerer's Apprentice, in Wagner's operas, in a Mahler symphony? In asking this question, Carolyn Abbate opens nineteenth-century operas and instrumental works to new interpretations as she explores the voices projected by music. The nineteenth-century metaphor of music that "sings" is thus reanimated in a new context, and Abbate proposes interpretive strategies that "de-center" music criticism, that seek the polyphony and dialogism of music, and that celebrate musical gestures often marginalized by conventional music analysis.
    Anmerkung: Description based upon print version of record. , Frontmatter -- , CONTENTS -- , Preface -- , Chapter One. Music's Voices -- , Chapter Two. What the Sorcerer Said -- , Chapter Three. Cherubino Uncovered: Reflexivity in Operatic Narration -- , Chapter Four. Mahler's Deafness: Opera and the Scene of Narration in Todtenfeier -- , Chapter Five. Wotan's Monologue and the Morality of Musical Narration -- , Chapter Six. Brünnhilde Walks by Night -- , Notes -- , Bibliography -- , Index , Issued also in print. , English
    Weitere Ausg.: ISBN 0-691-09140-4
    Weitere Ausg.: ISBN 0-691-02608-4
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz