Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Thousand Oaks, Calif. :Sage Publications, Inc.,
    UID:
    edocfu_9959231744102883
    Umfang: 1 online resource (vii, 240 p.).
    Ausgabe: 1st ed.
    ISBN: 0-7619-1079-4 , 1-4522-3815-4 , 1-322-41364-9 , 1-4522-2190-1
    Serie: Winter roundtable series ; 2
    Inhalt: This book offers educational and psychological perspectives to inform practice and increase options in addressing conflict situations. The first part of the book helps the educator understand the reasons for resistance and ways to prevent it. The second part explains how educators motivate dominant groups to support social justice.
    Anmerkung: Description based upon print version of record. , Cover; Contents; Acknowledgments; Chapter 1 - Introduction; Chapter 2 - About Privileged Groups; Chapter 3 - Perspectives on Individual Change and Development; Chapter 4 - Understanding Resistance; Chapter 5 - Preventing and Reducing Resistance; Chapter 6 - The Costs of Oppression to People From Privileged Groups; Chapter 7 - Why People From Privileged Groups Support Social Justice; Chapter 8 - Developing and Enlisting Support for Social Justice; Chapter 9 - Issues for Educators; Chapter 10 - Hope and Possibilities; Appendix; References; Author Index; Subject Index; About the Author , English
    Weitere Ausg.: ISBN 1-4522-2046-8
    Weitere Ausg.: ISBN 0-7619-1080-8
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz