Umfang:
1 Online-Ressource (xxiii, 402 Seiten).
ISBN:
978-1-118-02367-9
,
1-118-02367-6
,
978-1-118-02365-5
,
1-118-02365-X
,
978-1-118-02366-2
,
1-283-17566-5
,
978-1-283-17566-1
Anmerkung:
Includes bibliographical references and index. - This book overviews and integrates the business and technical issues that pharmaceutical companies need to know in order to combat the major global problem of counterfeit medicines. In addition to discussion of the problems, the author Davison addresses analytical techniques scientists use to detect counterfeits and presents some possible solutions to the threat of counterfeit medical products. Coverage moves from basic overview of the problem, costs / risks to consumers (toxic products, mistrust of drug companies) and business (revenue loss, public trust), government oversight and regulation, authentication strategies (packaging, analytical techniques), product tracking and supply chain, and case studies from around the globe
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe, Hardcover ISBN 978-0-470-61617-8
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe, Hardcover ISBN 0-470-61617-2
Sprache:
Englisch
Fachgebiete:
Wirtschaftswissenschaften
Schlagwort(e):
Arzneimittel
;
Imitationsprodukt
DOI:
10.1002/9781118023679
URL:
Volltext
(URL des Erstveröffentlichers)