Umfang:
1 Online-Ressource (282 Seiten)
,
Illustrationen
ISBN:
9783653062823
,
9783631720127
,
9783631720134
Serie:
Studien zur Pädagogik, Andragogik und Gerontagogik / Studies in Pedagogy, Andragogy, and Gerontagogy 70
Inhalt:
This book is a unique approach in relating mutually international and comparative research from scholars on program planning for adults. Program planning is about needs, finding topics, making offers and bundling different contents. It makes organizations of adult education visible and contributes to their existence and is therefore a core activity of the professionals in adult education. The volume originates from an international conference hosted by Leibniz-University Hannover, which was organized by a plural expert group with key actors at Humboldt-University Berlin and the German Institute for Adult Education. The authors demonstrate the unique research method program analysis and present archives which offer an established infrastructure for heterogeneous research questions
Inhalt:
Program planning – Adult and Continuing Education – Concepts and Approaches – Comparative Studies – Country Studies – Archives
Weitere Ausg.:
ISBN 9783631670606
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe Cultures of Program Planning in Adult Education: Policies, Autonomy, and Innovation (Veranstaltung : 2015 : Hannover) Cultures of program planning in adult education Frankfurt am Main : Peter Lang Edition, 2017 ISBN 9783631670606
Sprache:
Englisch
Fachgebiete:
Wirtschaftswissenschaften
,
Pädagogik
,
Soziologie
Schlagwort(e):
Erwachsenenbildung
;
Curriculumplanung
;
Bildungsforschung
;
Erwachsenenbildung
;
Internationaler Vergleich
;
Arbeitsorganisation
;
Konferenzschrift
URL:
Volltext
(lizenzpflichtig)
Mehr zum Autor:
Käpplinger, Bernd 1972-
Mehr zum Autor:
Gieseke, Wiltrud 1947-
Mehr zum Autor:
Fleige, Marion 1977-
Mehr zum Autor:
Hippel, Aiga von
Mehr zum Autor:
Robak, Steffi 1970-