Umfang:
1 Online-Ressource (x, 256 pages)
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ISBN:
9781781005675
Serie:
New perspectives on the modern corporation
Inhalt:
This book explores the conditions for growth that can create value for shareholders, focusing on the main strategies adopted by firms including horizontal expansion, vertical integration and product diversification. To evaluate whether or not a particular growth strategy is successful, the author examines the economic fundamentals of each strategy and presents analytical models of both internal development and external acquisition. He moves on to present four case studies of successful companies to highlight how a firm chooses and implements a defined growth strategy.
Weitere Ausg.:
ISBN 9780857938275
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe Dringoli, Angelo Corporate strategy and firm growth Cheltenham [u.a.] : Elgar, 2011 ISBN 0857938274
Weitere Ausg.:
ISBN 9780857938275
Sprache:
Englisch
Fachgebiete:
Wirtschaftswissenschaften
Schlagwort(e):
Strategisches Management
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Unternehmenswachstum
;
Shareholder-Value-Analyse
DOI:
10.4337/9781781005675
URL:
Volltext
(Deutschlandweit zugänglich)
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Deutschlandweit zugänglich