Umfang:
XXVII, 152 S.
,
Ill.
Ausgabe:
Online-Ausg. 2010 Online-Ressource
ISBN:
9781405107600
,
9781405107600
,
9781444320565
,
128255168X
,
9781444320572
,
1444320564
,
1444320572
,
9781444320565
,
9781444320572
Inhalt:
Preface: The target of film theory -- Camera searching in the world -- Is a camera essential? -- Cahiers axiom -- Tracing Bazin's trace -- Images contested today -- Editor's discovery of form -- Bazin's forerunners -- Documentaries in the cauldron of history -- Cahiers line -- Pursuing cinema in the twenty-first century -- Projector as spectator's searchlight -- Power of projection -- Opening the screen's dimensions -- Frame as threshold -- Writing out of the frame -- Evolution of the subjects of cinema -- Modern film: Between classic and avant-garde -- Ontogeny of cinema -- Credits and auteurs: An ecology of adaptation -- Fidelity: The economy of adaptation.
Anmerkung:
Print version record
Weitere Ausg.:
ISBN 9781444320565
Weitere Ausg.:
ISBN 9781405107594
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe Andrew, Dudley, 1945 - What cinema is! Malden, Mass. [u.a.] : Wiley-Blackwell, 2010 ISBN 140510760X
Weitere Ausg.:
ISBN 1405107596
Weitere Ausg.:
ISBN 9781405107600
Weitere Ausg.:
ISBN 9781405107594
Sprache:
Englisch
Fachgebiete:
Allgemeines
Schlagwort(e):
Film
;
Filmtheorie
;
Bazin, André 1918-1958
;
Filmtheorie
;
Film
;
Filmtheorie
;
Filmtheorie
;
Electronic books
DOI:
10.1002/9781444320565
URL:
Volltext
(lizenzpflichtig)
URL:
Volltext
(lizenzpflichtig)