Umfang:
Online-Ressource (199 p.)
,
ill.
ISBN:
9781315883052
Serie:
Routledge research in cultural and media studies 57
Inhalt:
1. Eye like comics, or, Ocularcentrism in comics scholarship -- 2. Sight, or, The ideal perspective and the physicality of seeing -- 3. Hearing, or, Visible sounds and seeing with the ears -- 4. Touch, or, The taboo/fetish character of comics and tactile performance -- Smell and taste, or, The scent of nostalgia and the flavour of advertising -- 6. Multisensory aspects of the comics of Alan Moore
Anmerkung:
Includes bibliographical references and index
Weitere Ausg.:
ISBN 9780415713979
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Hague, Ian, 1986 - Comics and the senses New York [u.a.] : Routledge, 2014 ISBN 9780415713979
Sprache:
Englisch
Fachgebiete:
Komparatistik. Außereuropäische Sprachen/Literaturen
Schlagwort(e):
Comic
;
Graphic Novel
;
Wahrnehmung
DOI:
10.4324/9781315883052