Umfang:
173 S.
,
graph. Darst.
Ausgabe:
Online-Ausg. Online-Ressource
ISBN:
9783486858662
,
9783110399042
Inhalt:
Young people communicate through social networks, and seek information and opinion online. They participate publicly in real-time social debates. These radical changes in their life worlds have implications for their views of history and for the collective historical culture. Thus, historical instruction is facing entirely new challenges. The contributors to this volume submitted to an open review process prior to publication.
Weitere Ausg.:
ISBN 9783486761368
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe Geschichte lernen im digitalen Wandel Berlin : De Gruyter Oldenbourg, 2015 ISBN 3486761366
Weitere Ausg.:
ISBN 9783486761368
Sprache:
Deutsch
Fachgebiete:
Geschichte
Schlagwort(e):
Geschichtsunterricht
;
Internet
;
Social Media
;
Soziale Software
;
Konferenzschrift
DOI:
10.1515/9783486858662
URL:
Volltext
(kostenfrei)
URL:
Volltext
(Open Access)
Mehr zum Autor:
Demantowsky, Marko 1970-