Umfang:
1 online resource (365 pages)
ISBN:
9780262280129
Serie:
The MIT Press Ser
Inhalt:
The role that children and youth play in the emerging digital media culture; as consumers targeted by marketing campaigns, as creators of their own digital culture, and as political participants.
Inhalt:
Intro -- Preface -- Acknowledgments -- 1 At the Center of a Cultural Storm -- 2 Digital Kids -- 3 A V-Chip for the Internet -- 4 Web of Deception -- 5 Born to Be Wired -- 6 Social Marketing in the New Millennium -- 7 Peer-to-Peer Politics -- 8 The Legacy of the Digital Generation -- Notes -- Index.
Anmerkung:
Description based on publisher supplied metadata and other sources
Weitere Ausg.:
ISBN 9780262134781
Weitere Ausg.:
Print version Montgomery, Kathryn C Generation Digital : Politics, Commerce, and Childhood in the Age of the Internet Cambridge : MIT Press,c2007
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe Montgomery, Kathryn C. Generation digital Cambridge, Mass. [u.a.] : MIT Press, 2007 ISBN 0262134780
Weitere Ausg.:
ISBN 9780262134781
Sprache:
Englisch
Fachgebiete:
Allgemeines
,
Soziologie
Schlagwort(e):
Kind
;
Massenmedien
;
Neue Medien
;
Jugend
;
Medienkonsum
;
Internet
;
Jugend
;
Kommerzialisierung
;
Neue Medien
URL:
Volltext
(lizenzpflichtig)
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Volltext
(lizenzpflichtig)