Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    UID:
    gbv_168321885X
    Umfang: 1 online resource (311 pages)
    ISBN: 9781315401096
    Serie: Language Education Tensions in Global and Local Contexts Ser.
    Inhalt: Cover -- Half Title -- Series Page -- Title Page -- Copyright Page -- Table of Contents -- List of Illustrations -- Contributors -- Series Editors' Introduction -- Preface -- PART I: Theory and Context -- 1. Sociolinguistic and Linguistic Foundations of Codeswitching Research -- Codeswitching as Language Use -- Codeswitching as Language Structure -- Codeswitching, Mental Grammars, and Linguistic Repertoires -- Codeswitching and Education -- Acknowledgments -- Note -- References -- 2. Pedagogical Codeswitching and Translanguaging in Bilingual Schooling Contexts: Critical Practices for Bilingual Teacher Education -- A Brief History of Codeswitching -- Diglossia and Bilingual Education -- Becoming a Bilingual Teacher in the US through Teacher Education Programs -- The New Concurrent Approach: An Extraordinary Pedagogy -- New Ways of Re-imagining Language -- The Move toward Translanguaging in Bilingual Education -- Final Thoughts on Pedagogical Codeswitching and Translanguaging -- Notes -- References -- PART II: Teaching and Learning -- 3. Exploring the Pedagogical Potential of Translanguaging in Peer Reading Interactions -- Introduction -- Background Literature -- Methodology -- Findings -- Conclusions and Implications -- Note -- Appendix: Transcription conventions -- References -- 4. Codeswitching and Mathematics Learners: How Hybrid Language Practices Provide Resources for Student Participation in Mathematical Practices -- Summary of Past Research -- A Sociocultural Perspective of Academic Literacy in Mathematics -- Hybrid Language Practices During Mathematical Discussions -- Recommendations for Instruction -- Notes -- References -- 5. Sandwiching, Polylanguaging, Translanguaging, and Codeswitching: Challenging Monolingual Dogma in Institutionalized Language Teaching -- Introduction: Institutionalized Language Teaching.
    Anmerkung: Description based on publisher supplied metadata and other sources
    Weitere Ausg.: ISBN 9781138225053
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9781138225053
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz