Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Leiden : Brill | Sense
    UID:
    gbv_1738123650
    Umfang: 1 Online-Ressource (1 online resource)
    ISBN: 9789460912160
    Serie: Studies in Professional Life and Work 3
    Inhalt: Preliminary Material /Ivor. F. Goodson and Christopher J. Anstead -- Introduction: The Case History of a Case Study /Ivor. F. Goodson and Christopher J. Anstead -- Behind the Classroom Door /Ivor. F. Goodson and Christopher J. Anstead -- The Origins of Technical Education in London: Context, Concerns and Curriculum, 1910–1915 /Ivor. F. Goodson and Christopher J. Anstead -- F.W Merchant and Technical Classes in London /Ivor. F. Goodson and Christopher J. Anstead -- On Explaining Curriculum Change: H.B. Beal, Organizational Categories and the Rhetoric of Justification /Ivor. F. Goodson and Christopher J. Anstead -- Subject Status and Curriculum Change /Ivor. F. Goodson and Christopher J. Anstead -- Origins and Destinations /Ivor. F. Goodson and Christopher J. Anstead -- Structure and Mediation /Ivor. F. Goodson and Christopher J. Anstead -- “Schooldays are the Happiest Days of Your Life” /Ivor. F. Goodson and Christopher J. Anstead.
    Inhalt: This book presents a multi-faceted approach to a case study of a secondary school, the London Technical and Commercial High School, one of the first vocational secondary schools. The authors make a case for tracing the history of classroom and curriculum, using a variety of ways to examine the history, the institutional structures, and everyday life in the school. A major theme is the importance of viewing teachers and administrators as mediating agencies between government and the “outside world” on one hand, and students on the other, whilst retaining their own personal and career agendas. Other central themes are gender and class
    Weitere Ausg.: ISBN 9789460912153
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe Through the Schoolhouse Door Leiden Boston : Brill | Sense, 2010
    Sprache: Englisch
    URL: DOI
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz