Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    UID:
    gbv_177087433X
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxxiv, 359 Seiten)
    ISBN: 9783030687199
    Inhalt: This book examines the discourses on nation-building, civic identity, minorities, and the formation of religious identities in school textbooks worldwide. It offers up-to-date, practical, and scholarly information on qualitative and mixed-method textbook analysis, as well as the broader context of critical comparative textbook and curriculum analyses in and across selected countries. The volume offers unique and empirical research on how internal educational policies and ideological goals of dominant social, political, and economic groups affect textbook production and the curricular aims in different educational systems worldwide. Chapters address the role of school textbooks in developing nationhood, the creation of citizenship through school textbooks, the complexity of gender in normative discourses, and the intersection of religion and culture in school textbooks.
    Weitere Ausg.: ISBN 9783030687182
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9783030687182
    Sprache: Englisch
    Schlagwort(e): Bildungspolitik ; Schulbuch ; Curriculum ; Nationenbildung ; Kulturelle Identität ; Nationale Minderheit ; Schulbuchforschung ; Buchproduktion ; Bildungswesen ; Staatsangehörigkeit ; Geschlecht ; Religion ; Kultur ; Politische Bildung
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz