Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    UID:
    gbv_179973319X
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 362 Seiten) , Illustrationen, Diagramme
    ISBN: 9783030935740
    Inhalt: Preface -- Chapter 1 Research Methods and the Planning Process -- Chapter 2 Identifying the Research Problem -- Chapter 3 Research Design -- Chapter 4 Data Collection -- Chapter 5 Data Presentation -- Chapter 6 Communicating the Research Findings -- Chapter 7 Statistical Analysis -- Chapter 8 Qualitative Data Analysis -- Chapter 9 Demographic Analysis -- Chapter 10 Analyzing the Local Economy -- Chapter 11 Evaluation Research -- Chapter 12 Urban Land Use Analysis -- Chapter 13 Transportation Planning Analysis -- Chapter 14 Environmental Analysis -- Chapter 15 Housing Analysis. .
    Inhalt: This book introduces the fundamentals of research methods and how they apply to the discipline of urban and regional planning. Written at a level appropriate for upper-level undergraduate and beginning master’s level students, the text fills a gap in the literature for textbooks on urban planning. Additionally, the book can be used as a reference for planning practitioners and researchers when analyzing quantitative and qualitative data in urban and regional planning and related fields. The volume does not assume advanced knowledge of mathematical formulas. Rather, it begins with the essentials of research methods, such as the identification of the research problems in planning, the literature review, data collection and presentation, descriptive data analysis, and report of findings. Its discipline-specific topics include field research methods, qualitative data analysis, economic and demographic analysis, evaluation research, and methods in sub-disciplines such as land use planning, transportation planning, environmental planning, and housing analysis. Designed with instruction in mind, this book features downloadable materials, including learning outcomes, chapter highlights, chapter review questions, datasets, and certain Excel models. Students will be able to download review questions to enhance the learning process and datasets to practice methods.
    Weitere Ausg.: ISBN 9783030935733
    Weitere Ausg.: ISBN 9783030935764
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9783030935733
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9783030935757
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9783030935764
    Sprache: Englisch
    URL: Cover
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz