Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Berlin : Springer
    UID:
    gbv_744973848
    Umfang: Online-Ressource (XX, 219 p) , digital
    Ausgabe: Springer eBook Collection. Chemistry and Materials Science
    ISBN: 9783662048337
    Serie: Gesunde Ernährung
    Inhalt: This volume is the seventh publication within the framework of the scientific series of the Dr. Rainer Wild Foundation. The Foundation was inaugurated in 1991 on the initiative of Prof. Rainer Wild and actively promotes a balanced and healthy nutrition within our industrial society. An important concern of the Foundation is to view the topic "Healthy Nutrition" in terms of a holistic approach. It is not only what we eat that is relevant to our health but also how, where, why, and with whom we eat. The current practice of communication in the nutritional economy often produces significant uncertainty in a large fraction of the population. Efficient and comprehensive publicity by entrepreneurs on the industrial production of foodstuffs needs a new concept for communication between producers, processors, wholesalers, retailers, and end users. Without overgeneralizing, the author explains what makes the consumers uncertain and which consequences this uncertainty has for their nutritional behavior. The main aim of this book is the empirical explanation of the connection between the uncertainty concerning the health value of industrially produced foodstuffs and the behavior of consumers in relation to information. Based on a representative consumer survey, the book shows how consumers currently perceive the publicity activities of the food industry and what their needs are as far as information is concerned. The practical consequences derived from the empirical results are comprehensibly described and the practice-oriented approaches for entrepreneurial publicity activities are discussed
    Weitere Ausg.: ISBN 9783642076381
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9783642076381
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9783540425298
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9783662048344
    Sprache: Englisch
    URL: Volltext  (lizenzpflichtig)
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz